Конкурсна робота
Повна назва закладу освіти: Вознесенська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Мелітопольської районної ради Запорізької області
Адреса закладу: 72360 вул. Шкільна, 23 б, село Вознесенка, Мелітопольський район, Запорізька область.
Адреса закладу: 72360 вул. Шкільна, 23 б, село Вознесенка, Мелітопольський район, Запорізька область.
Телефон: тел. (0619) 492-2-25
Електронна адреса: е-maіl: vozsh2009@ukr.net
Автори досвіду:
Биковський Микола Миколайович, директор Вознесенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів;
Левадна Вікторія Олександрівна, заступник директора з навчально-виховної роботи Вознесенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів;
Ткачук Алла Олександрівна, практичний психолог Вознесенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів;
Захарова Віра Григорівна, заступник директора з виховної роботи Вознесенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів;
Акулова Юлія Олексіївна, педагог-організатор Вознесенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів;
Лахтіонова Катерина Олегівна, вчитель інформатики Вознесенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів;
Керівники науково-методичного забезпечення досвіду:
Биковський Микола Миколайович, директор Вознесенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів;
Левадна Вікторія Олександрівна, заступник директора з навчально-виховної роботи Вознесенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів;
Тема досвіду: «Демократизація освітнього простору сучасної школи – шлях до євроінтеграції України».
Актуальність досвіду
Демократизація освітнього простору сучасної школи – це вимога часу, реалізація європейського вибору України. Саме в навчальних закладах повинен формуватися демократичний спосіб мислення й діяльності молодого покоління, майбутніх повноправних членів суспільства. Освіта – це фундамент інтелектуального, духовного, культурного та соціально-економічного розвитку держави. А інтеграція України у світовий освітній простір вимагає постійного вдосконалення навчально-виховного процесу. «Нова українська школа має задати нові рамки освітньої політики – школи повинні бути місцем, де представницька демократія практикується і обов’язки розподіляються. Вчителі мають розширити можливості учнів – школярі зможуть самі приймати важливі рішення та діяти… Розвиток компетентностей для демократичного громадянства здійснюватиметься не через створення окремого предмету, а наскрізно в усіх навчальних дисциплінах» (Міністр освіти і науки України Лілія Гріневич). У сучасних умовах проблема демократизації освіти в цілому й демократизації відносин учасників освітнього процесу, зокрема, стають виключно актуальними.
Цілі досвіду:
* забезпечити демократичний розвиток та системні зміни навчально-виховного процесу в Вознесенській ЗШ І-ІІІ ступенів;
* зміцнити суспільну єдність та взаєморозуміння між різними галузями Вознесенської територіальної громади;
* забезпечення високого рівня правової освіти щодо розбудови демократичного суспільства;
* забезпечення дотримання прав людини в суспільстві;
* підвищення рівня участі молоді у публічному діалозі з владою, співпраці з владою, впливу на вироблення та формування політики;
* формування активних громадян з середовища молоді, небайдужих і готових брати активну участь у реформуванні країни;
* розвиток демократичного врядування.
Завдання досвіду:
*сформувати спільні поняття, пов’язані з демократією, у всіх учасників навчального процесу і сформувати між ними демократичні стосунки;
*розвивати ключові компетенції і самостійність учнів в осягненні нового;
* підтримати ініціативу шкільної спільноти та територіальної громади, спрямованої на впровадження демократичних змін в школі;
* розробити, реалізувати та оцінити модель розвитку демократичної школи;
* здійснювати моніторинг демократичних змін в школі;
* налагодити співпрацю з школами, які зацікавлені в розвитку шкільного демократичного врядування.
Тривалість роботи над досвідом: три роки (2014-2017 роки)
І етап – підготовчий (вересень 2014 р. – грудень 2014 р.);
ІІ етап – практичний (січень 2015 р. – грудень 2016 р.);
Провідна ідея досвіду
Процес розбудови демократичної школи довготривалий і відповідає вимогам часу та європейському вибору України. Створення умов, де всі суб’єкти шкільного життя поважають і слухають один одного, а всі важливі рішення обговорюються і приймаються усіма сторонами, яких ці рішення стосуються, разом шукають шляхи виходу з проблематичних ситуацій, і за жодних обставин не забувають демократичні принципи, не нехтують ними – це та демократична школа, яку ми намагаємося побудувати.
Результативність та ефективність досвіду
· стан дотримання прав людини у школі;
· стан дотримання демократичного врядування у школі;
· стан освіти, щодо розбудови демократичного суспільства;
· стан співпраці з місцевою громадою
· рівень розвитку демократичних компетентностей у всіх учасників освітнього процесу.
3. Умови позитивного і негативного впливу на ефективність і результативність досвіду:
· позитивні умови:
- позитивне ставлення учасників освітнього середовища до демократичних змін у школі;
- підтримка учнів, колег, батьків, громади;
- використання нетрадиційних форм, методів і прийомів роботи;
- ініціативність, креативність, критичність суб’єктів освітнього середовища.
· негативні умови:
- відсутність швидкого результату;
- інколи непередбачуваність результатів;
- старі стереотипи.
Висновок
Демократизація освітнього простору сучасної школи створює умови для поглиблення і збереження демократії в Україні – це шлях до євроінтеграції нашої держави.
Аналізуючи результати роботи щодо демократизації освітнього середовища можна зробити висновки, що вибрані методи, форми, прийоми роботи сприяють розвитку демократичних процесів у школі. Робота над проектами пробуджує у дітей активність, ініціативність, творчість, розвиває вміння працювати в групах, висловлювати власні думки і сприймати думки інших, працювати над виробленням позиції власної і колективної, приймати рішення. Різновекторність проектів дозволяє долучити до участі у них більшої кількості дітей, вчителів, представників громади, сприяє формуванню громадянської позиції дитини. Найкраще навчання учнів демократії – це навчання дією, вчинками, через залучення дітей до активної участі в суспільному житті, отримання ними досвіду під час участі в розбудові демократичної школи.
Проведений моніторинг розвитку демократичних процесів у школі показав, що учні, учителі, батьки і громада підтверджують зростання рівня демократичного врядування в навчальному закладі, покращення якості освіти щодо розбудови демократичного суспільства, налагодження більш продуктивної співпраці з громадою і покращення стану дотримання прав людини у школі. Але даний процес довготривалий і потребує постійного вдосконалення з урахуванням набутого досвіду.
Комментариев нет:
Отправить комментарий